Lečenje gangrene

Gangrena zuba predstavlja potpuno odumiranje pulpe unutar korena zuba. Najčešći uzrok nastanka gangrene zuba je karijes. Širenjem karijesa od gleđi ka unutrašnjosti zuba bakterije dospevaju do pulpe. Kada se ovo dogodi znači da je živac zuba zahvaćen i da je neophodno sprovesti endodontski tretman.

Ukoliko u ovoj fazi zub nije pravilno izlečen, postoji mogućnost da se infekcija iz kanala korena zuba proširi na kost iznad korena zuba.

Lecenje gangrene

Gangrena zuba – klinička slika

Česta klinička slika gangrene je da je zahvaćeni zub ranije boleo i da je u jednom trenutku spontano prestao da boli. Upravo ovakva klinička slika zavarava pacijente i daje izgovor da se ne poseti stomatolog. Odlaganje posete i ignorisanje problema može dovesti do komplikacija za čiji tretman je potrebno mnogo više vremena i truda. Komplikacije gangrene zuba tj. lošeg tretmana ovakvih zuba mogu biti različite od spontanog oticanja do stvaranja fistula intraoralno kao i ekstraoralno.

Gangrena se može javiti i kod intaktnih zuba zbog traume. U ovakvim slučajevima odumiranje tkiva je znatno brže jer se usled delovanja sile na sam zub prekida mikrocirkulacija u krvnim sudovima koji ishranjuju zub. U tom slučaju govorimo o nekrozi zubnog živca koja u kontaktu sa bakterijama prerasta u gangrenu.

Lečenje gangrene se započinje uklanjanjem celokupne karijesne lezije i otvaranjem kavuma pulpe. Otvaranje nije bolno, s obzirom na to da je živac u zubu uništen. Zatim se mašinskim proširivačima šire kanali korena zuba i uklanja njihov sadržaj. Nakon završene instrumentacije u kanale se postavljaju medikamenti koji nam pomažu u terapiji gangrenoznih zuba. Po završenoj instrumentaciji i medikamentoznoj terapiji kanali korena zuba se pune gutaperka poenima i silerom.

I u ovom slučaju, ključ je u praovremenom javljanju stomatologu. Zub koji je zahvaćen karijesom mora se lečiti – što pre to bolje.

Ukoliko želite da saznate cenu lečenja gangrene, kontaktirajte nas putem naše kontakt stranice na sajtu.