BOLESTI ZUBA

Kao svaki organ u našem telu, i zubi mogu da obole. A možete se i roditi sa nekim oboljenjem zuba, ali tada se radi o urođenoj anomaliji. Ako smo pak te sreće da su nam prirodni zubi zdravi, to još uvek ne znači da će takvi ostati celog života. Iako svi znamo da je zdrava ishrana i ispravna i redovna oralna higijena jedini način da održimo zdravlje i lepotu svojih zuba, ako se ipak  ne pridržavamo tih pravila, zubi će oboleti.  Stomatolozi su obučeni za lečenje, prevenciju i dijagnostikovanje stečenih bolesti jer su prevencija, dijagnostika i lečenje dentalne patologije temelj stomatologije.
Stečeno bolesno stanje po imenu karijes je dobro poznato svima. Karijes uzrokuju neželjeni gosti koji mirno počivaju u našim ustima – bakterije. Koriste šećer ili skrob iz hrane koju jedemo i proizvode kiseline koje nagrizaju zubnu strukturu uzrokujući oštećenje zubne gleđi.
Osim najprisutnijeg karijesa, u bolesti zuba spadaju i pulpitis, gangrena i komplikovana gangrena.
Ako se karijes ne primeti na vreme, ili se primeti ali se ne leči, on nastavlja da „radi svoj posao“: demineralizuje sloj dentina koji obuhvata unutrašnjost zuba i zubni živac postaje eksponiran prema nadražajima iz usne duplje. Bakterije iz usta prodiru u unutrašnjost zuba i svojim toksinima oštećuju zubni živac uzrokujući njegovu upalu: pulpitis. Tada se javlja intenzivan i kontinuiran bol, a pacijent često ne može čak ni da odredi koji ga zub boli. Endodonski tretman je rešenje za ovakvo stanje.
Gangrena zuba predstavlja odumiranje zubnog živca usled prisustva bakterijskih toksina. Usled njihovog dejstva dolazi do razlaganja tkiva pulpe a jedna od manifestacija ovog oboljenja zuba je vrlo neprijatnim miris koji se pojavljuje kada se zub otvori.
Nakon uklanjanja karijesnih lezija  pristupa se rekonstrukciji  oštećenog zuba savremenim materijalima: kompozitima, kompomerima, glas-jonomerom, keramikom.

Ugradnjom ovih materijala postiže se puna funkcionalnost i potpuno prirodan izgled zuba.

U ordinaciji Barjaktarević se rekonstrukcija zuba oštećenih karijesom najčešće radi ugradnjom keramičkih inleja i onleja CadCam tehnologijom.

OSMEHA