BOLESTI ZUBA

Sve o bolesti zuba na jednom mestu.

Karijes na zubima

Kao i svaki organ u našem telu, i zubi mogu da obole. A možete se i roditi sa nekim oboljenjem zuba, ali tada se radi o urođenoj anomaliji. Ako smo pak te sreće da su nam prirodni zubi zdravi, to još uvek ne znači da će takvi ostati celog života. Iako svi znamo da je zdrava ishrana i ispravna i redovna oralna higijena jedini način da održimo zdravlje i lepotu svojih zuba, ako se ipak ne pridržavamo tih pravila, zubi će oboleti. Prevencija je najbolji način da sprečite oboljenje zuba! Redovno, svakih 6 meseci treba da se vidimo. Dođite! Stečeno bolesno stanje po imenu karijes je dobro poznato svima. Karijes uzrokuju neželjeni gosti koji mirno počivaju u našim ustima – bakterije. Koriste šećer ili skrob iz hrane koju jedemo i proizvode kiseline koje nagrizaju zubnu strukturu uzrokujući oštećenje zubne gleđi. Kad ga Vi primetite – on se već odomaćio u zubu, proširio se, oštetio gleđ i dentin. Karijes. Stomatolog će ga na redovnom pregledu mnogo ranije uočiti i stati na put njegovom širenju. Bolesti zuba Osim najprisutnijeg karijesa, u bolesti zuba spadaju i pulpitis, gangrena i komplikovana gangrena. Pulpitis – upala živca je najčešći uzrok zubobolje. Uznapredovali karijes može dovesti do većeg oštećenja zuba i inflamacije zubne pulpe. Ako se karijes ne primeti na vreme, ili se primeti ali se ne leči, on nastavlja da „radi svoj posao“: demineralizuje sloj dentina koji obuhvata unutrašnjost zuba i zubni živac postaje eksponiran prema nadražajima iz usne duplje. Bakterije iz usta prodiru u unutrašnjost zuba i svojim toksinima oštećuju zubni živac uzrokujući njegovu upalu: pulpitis. Tada se javlja intenzivan i kontinuiran bol, a pacijent često ne može čak ni da odredi koji ga zub boli.

LEČENI ZUBI

Endodonski tretman je rešenje za ovakvo stanje. Lečeni zubi nisu mrtvi zubi već izlečeni zubi. Lečenje zuba podrazumeva obradu, dezinfekciju i hermetičko zatvaranje kanala korena zuba. Gangrena zuba predstavlja odumiranje zubnog živca usled prisustva bakterijskih toksina. Usled njihovog dejstva dolazi do razlaganja tkiva pulpe a jedna od manifestacija ovog oboljenja zuba je vrlo neprijatnim miris koji se pojavljuje kada se zub otvori.

PLOMBE

Zubne plombe Nakon uklanjanja karijesnih lezija pristupa se rekonstrukciji oštećenog zuba savremenim materijalima: ● Kompozit ● Kompomeri ● Glas-jonomeri ● Keramika ● Amalgam ● Zlato Ugradnjom ovih materijala postiže se puna funkcionalnost i potpuno prirodan izgled zuba. ● Stomatolozi su obučeni za lečenje, prevenciju i dijagnostikovanje stečenih bolesti jer su prevencija, dijagnostika i lečenje dentalne patologije temelj stomatologije ● Sve intervencije se rade u lokalnoj anesteziji: nema bola ● Po potrebi koristi se i totalna anastezija odnosno analgosedacija ● U ordinaciji Barjaktarević se rekonstrukcija zuba oštećenih karijesom najčešće radi ugradnjom keramičkih inleja i onleja CadCam tehnologijom
Pre i posle lecenja i popravke zuba
Pre i posle
Pre i posle popravke zuba
Pre i posle
NAPOMENA Sadržaj web sajta ordinacije nije zamena za profesionalni medicinski savet, dijagnozu ili terapiju i nije prilagođen ličnim potrebama pojedinog korisnika. Informacije na sajtu ordinacije nisu zamena za lekarski pregled i savete medicinskog osoblja niti su sugestija za određeni program lečenja. Cilj informacija na sajtu je da dopuni vašu informiranost o zdravlju i lečenju. U slučaju zdravstvenog problema obratite se stomatologu. Pre primenjivanja bilo kakvog saveta pročitanog na sajtu ordinacije obavezno se posavetujte sa stomatologom.