ENDODONCIJA

Kada najbrže dođete u stomatološku ordinacija? Kad Vas jako boli zub…
Takve slučajeve rešava:  endodoncija, stomatološka disciplina koja se bavi oboljenjima sadržaja kanala korena zuba tj. zubne pulpe.

OBOLJENJE ZUBNE PULPE

Zubna pulpa može da oboli usled već prisutnog zubnog karijesa izazvanog bakterijama ili usled traume. Prva reakcija obolelog zuba je jak bol uz pulsiranje i to je pulpitis koji vodi ka gangreni, ukoliko se ne reaguje odmah. Gangrena može preći i u tzv komplikovanu gangrenu kada  bakterije preko vrha korena zuba prodru u viličnu kost. Celi proces je bolan i neprijatan za pacijenta, ali se dešava da bude na neki način prikriven i da se otkrije tek kad procesi na zubu, praćeni otokom,  postanu vidljivi pacijentu.

ENDODONTSKI TRETMAN

Endodontska terapija je bazirana na rendgenskom snimku (a po potrebi i 3D snimku) i podrazumeva uklanjanje sadržaja iz kanala korena zuba, ispiranje kanala korena i njegovo hermetičko zatvaranje. Nakon uspešnog lečenja svih korenova zuba radi se rekonstrukcija kruničnog dela plombom ili krunicom, u zavisnosti od  preostalog zubnog tkiva.

U stomatološkoj ordinaciji Barjaktarević koristimo najsavremenije tehnike i opremu za endodontsku terapiju zuba. Uz pomoć Apex lokatora za preciznu dijagnostiku dužine kanala koprena zuba, uz upotrebu X-SMART endomotora sa kontrolisanom brzinom i obrtnim momentum i PROTAPER Next mašinskim proširivačima kanala, endodonski tretman se obavlja tokom jedne posete ordinaciji i značajno je manje neprijatan u odnosu na konvencionalnu proceduru

APEX LOKATOR

Kanal zuba mora biti obrađen celom svojom dužinom do njegovog vrha. APEX lokator je uređaj koji signalizuje  koliko smo udaljeni od vrha korena zuba. Na osnovu zvučnog signala i grafičkog prikaza pozicije iglice na aparatu, stomatolog u svakom trenutku zna tačno u kom delu kanala korena se iglica, odnosno proširivač, nalazi. Ovim postupkom mogućnost greške u lečenju kanala korena se svodi na minimum i time se postiže maksimalni terapijski efekat endodontskog tretmana.

Ako se infekcija pulpe na vreme ne sanira, komplikacije do kojih dolazi mogu biti:

• Širenje infekcije i gubitak zuba – inficirana zubna pulpa gubi sposobnost odbrane i infekcija se širi dalje preko otvora na vrhu korena zuba u okolno tkivo. Ovakva infekcija dovodi do otoka i može dovesti do gubitka zuba, a što za posledicu ima poremećaj u žvakanju i samim tim i varenju hrane, smetnje u donjoviličnom zglobu, promene na licu
  • Gubitak kosti – infekcija koja se proširila na okolno tkivo i kost može uzrokovati gubitak kosti vilice.

GANGRENA ZUBA

Jedna od najkomplikovanijih intervencija u endodonciji je lečenje gangrene zuba –  lečenje koje ne može da se odloži!

Pored neprijatnog mirisa (zadaha) koji je najkarakterističniji, gangrena zuba daje i druge simptome:

• Bol i otok
  • može se javiti povišena telesna temperatura ili groznica
  • uvećane žlezde u regiji obolelog zuba

Razvoj gangrene zuba je najčešće dug  proces i simptomi  se mogu postepeno i na početku neprimetno razvijati. Zato su od ključnog značaja redovne stomatološke kontrole.

Godina iskustva
Zadovoljnih pacijenata